Velký Kosíř

Lokalita: Čechy pod Kosířem, okr. Prostějov, Olomoucký kraj
Trasa: Z centrálního parkoviště vyjdeme směrem k centru obce a po cca 200 m se napojíme na modrou tz, po ní pokračujeme k rozcestníku Čechy pod Kosířem – Hraběnka. Odtud pokračujeme po žluté na vrchol Velkého Kosíře. Zpět jsme šli stejnou cestou
Délka: 2,5 km (cesta tam)
Povrch cesty: převážně upravená lesní (posledních cca 250 m cesty po žluté vede lesem po horší cestě, ale i tak jsme to projeli, případně to jde objet po cyklostezce)
Náročnost: střední, cesta tam je do kopce
Náklady: parkovné, případně vstupné na rozhlednu/ do zámku/ muzea
Možnost občerstvení, odpočinku: restaurace v Čechách, posezení na Kosíři
Zajímavosti: příroda, rozhledna, případně v Čechách zámek a zámecký park, Muzeum kočárů a Hasičské muzeum
Byli jsme zde: říjen 2020
Odkazy: https://www.cechypk.cz/turista/turistika
Poznámky:

Na Kosíř jsem plánovala vyrazit už o prázdninách, ale nakonec se nám to podařilo až začátkem října.
Zaparkovali jsme v Čechách pod Kosířem na velkém parkovišti poblíž zámku a vydali se na vrchol. Za vidění stojí i samotný zámek a park, ty jsme navštívili už dřív. A potom jsou zde dvě muzea, tam jsme ještě nebyli. Cesta vede nejprve obcí, po žluté dál už lesem. Jde se po upravené lesní cestě stále do kopce. K rozhledně jsme přišli už k večeru (byli jsme tu ve všední den po práci), kdy byla rozhledna zavřená, ale procházka to byla pěkná i tak. Děti nejvíc zaujala pohádka o drakovi, jejíž první část je u rozcestníku pod kopcem a rozuzlení na vrcholu u rozhledny. A také houpačka a zajímavé lavičky . Zpátky jsme se vrátili stejnou cestou.